مراحل درمان در ترکیه

هزینه درمان سرطان در ترکیه با توجه به داشتن تجهیزات روز دنیا در بیمارستان های ترکیه و دسترسی به داروهای جدید به نسبت سایر کشورها مناسب‌تر و منطقی‌تر است. درمان سرطان در ترکیه یک گزینه بسیار مناسب برای افرادی است که مایل هستند از بالاترین کیفیت همراه با مناسب‌ترین هزینه‌ها استفاده کنند. به همین خاطر است که شفامد معتقد است: ترکیه بهترین کشور برای درمان سرطان است.

احتمالاً نخستین بار است که می‌خواهید برای سفر درمانی به ترکیه بروید. حتماً پرسش‌های مختلفی دارید، در ادامه فرایند کلی و مراحل درمان در ترکیه را در قالب داستانی ساختگی برای شما شرح می‌دهیم. این داستان صرفاً برای درک بهتر شما از تمام مراحل سفر درمانی در ترکیه و درمان سرطان در ترکیه نوشته شده است.

قبل از خواندن داستان می‌توانید با نگاه کردن به شکل زیر، تصویری کلی از فرایند خدمات گردشگری سلامت شفامد برای درمان در ترکیه را مشاهده کنید.

مراحل سفر درمانی در ترکیه با شفامد

در این صفحه می‌خوانیم…

داستان درمان تومور مغزی بهروز در ترکیه

من بهروز هستم. دو ماه پیش برای درمان تومور مغزی به ترکیه رفتم. می‌خوام کل داستان رو برای شما تعریف کنم تا با روند کار بهتر آشنا بشید. من پنجاه و هشت سالمه و بازنشسته‌ام. دو دختر بیست و هشت و هجده ساله و یک پسر بیست و چهار ساله دارم. دختر بزرگم ازدواج کرده و بچه‌های دیگه هم دانشجو هستن. وضعیت مالی معمولی داریم. خدا رو شکر خانواده‌ای صمیمی هستیم و رابطه اعضای خانواده باهم خیلی خوبه. بچه‌ها هوای هم رو دارن و به ما هم خیلی کمک میکنن.

مدارک پزشکی خود را برای شفامد ارسال کنید تا فرایند درمان شما را در ترکیه بررسی کنیم
مدارک پزشکی خود را برای شفامد ارسال کنید تا از مشاوره رایگان پزشکی در ترکیه بهره ببرید.

شروع علائم سرطان

حدود پنج ماه پیش، یک روز که از تره‌بار سر کوچه میوه و سبزی خریده بودیم و با همسرم به خونه برمی‌گشتیم. توی کوچه چشمام سیاهی رفت و تعادلم رو برای چند لحظه از دست دادم. هرچی دستم بود ریخت روی زمین، دیوار را گرفتم که زمین نخورم. همسرم دستم را گرفت، خیلی نگران شده بود. بهش گفتم چیزی نیست، صبحانه نخوردم و فشارم افتاده. ولی خودم فهمیدم که موضوع فشار خون نیست.

اون روز گذشت. روز بعد این قضیه باز تکرار شد. حتی این دفعه پشت سرم تیر کشید و برای چند لحظه توان هر حرکتی رو ازم گرفت. دیگه مطمئن شدم که موضوع جدیه. بدون اینکه به کسی چیزی بگم از دکتر مغز و اعصاب وقت گرفتم. دو روز دیگه وقت ملاقات بود. تو اون سه روز تمام تمرکزم روی این بود که کسی متوجه چیزی نشه. نمی‌خواستم بقیه رو نگران کنم. اون سه روز هم گذشت و با جراح مغز و اعصاب ملاقات کردم.

دکتر گفت حتما باید از سرم عکس بگیرن. توی دفترچه برام نوشت و فردا صبح رفتم برای عکسبرداری. صبح رفتم و از سرم عکس ام آره آی گرفتن. روز بعد رفتم و عکس و گزارش ام آر آی رو گرفتم پیش دکتر بردم. دکتر گفت که تومور مغزی دارم. انگار یه سطل آب سرد خالی کردن روی سرم. تا چند ثانیه انگار چیزی نمی‌شنیدم. خبر بدتر این بود که دکتر گفت نمیتونم هیچ کاری کنیم. تومور داخل مخچه است و جراحیش خیلی خطرناکه.

گفتم چکار باید بکنم؟ در حالی که توضیح می‌داد با دستگاه گامانایف باید عمل بشم، یک کارت به من داد که اسم یه شخص و سایت شفامد با شماره تلفن و مشخصات دیگه روش نوشته شده بود. دکتر گفت این شرکت کار مشاوره و اعزام بیمار به خارج رو انجام میده، جای مطمئنیه. کمکت میکنن تا مشکلت رو حل کنی.

شفامد بر اساس مدارک پزشکی‌تان به شما مشاوره‌های تلفنی رایگان می‌دهد
شفامد همه توضیحات را تلفنی و مرحله به مرحله به شما می‌دهد.

مشاوره و پذیرش

از مطب که بیرون اومدم با اون شماره تماس گرفتم. آقایی تلفن رو جواب داد و با حوصله حرف‌های من رو گوش کرد ولی انگار همه چیز رو از قبل می‌دونست. گفت ما تعداد زیادی از افراد رو برای درمان به خارج فرستادیم و اصلا نگران نباشید. گفت اول مدارک برای ما ارسال کن تا از دکتر مشاوره رایگان و پذیرش بیمارستان رو بگیریم.

پرسیدم چه مدارکی لازمه، گفت ام آره آی و گزارشش کافیه. گفتم مدارک الان پیشمه آدرس بدید بفرستم براتون. اون آقا گفت لازم به ارسال پستی نیست. لطفاً به یه کافی نت برید و از اونجا تماس بگیرید تا راهنماییتون کنم. تو محلمون یه کافی نت هست. رفتم اونجا و دوباره با همون شماره تماس گرفتم. آقایی که پشت خط بود گفت تا گوشی رو به صاحب کافی نت بدم. برای صاحب کافی نت توضیح داد که چطور مدارک رو ارسال کنه. مسئول کافی نت هم سی دی ام آره آی و گزارشش رو ازم گرفت، سی دی رو داخل کامپیوتر گذاشت و گزارشش رو اسکن کرد و مدارک رو دوباره بهم برگردوند. گفت ارسال کردم.

چند لحظه بعد همون آقا از شفامد تماس گرفت و گفت مدارک به دستش رسید. و تا سه روز دیگه جواب مشاوره دکتر رو بهم اعلام می‌کنه. گفتم چقدر هزینش میشه. گفت تمام کارهایی که ما برای شما انجام می‌دیم رایگان هست و هزینه‌ای نداره. فقط موقع درمان باید هزینه‌ی درمان رو به بیمارستان بدم. گفتم هزینه درمانش چقدره؟ گفت هزینه گامانایف 6500 دلار هست ولی نگران نباشید، می‌تونید ارز درمانی (دلار دولتی) بگیرید، لطفا چند روز صبر کنید تا مشاوره و پذیرش بیمارستان انجام بشه بعد مرحله به مرحله باهم جلو میریم.

شفامد شما را در دریافت دلار دولتی (ارز درمانی) راهنمایی می‌کند
شفامد شما را راهنمایی می‌کند تا دلار دولتی (ارز درمانی) دریافت کنید.

دریافت ارز درمانی (دلار دولتی)

بعد از دو روز از شفامد تماس گرفتند و گفتند پذیرش بیمارستان انجام شده و می‌تونید برای ارز درمانی اقدام کنید. ارز درمانی به بیمارانی تعلق می‌گیره که امکان معالجه اونها در داخل کشور وجود نداره. چون دستگاه گامانایف تو ایران وجود نداره ارز به من هم تعلق می‌گرفت.

برای من یه پیش فاکتور ارسال کردند که نوع عمل و هزینه‌اش رو داخلش نوشته بود و از طرف بیمارستانی که منو پذیرش کرده بود ارسال شده بود. به من گفتن پیش فاکتور به همراه نامه پزشک جراح مغز و اعصابم در ایران رو ببرم بانک و اونجا برای دریافت ارز درمانی و دلار دولتی اقدام کنم.

اولش به نظر آسون نمی‌رسید ولی همه چیز خوب پیش رفت و بعد از ده روز از افتتاح حساب و پرداخت مبلغ ریالی دلار دولتی، از طرف بانک تماس گرفتند و ارز درمانی رو بهم تحویل دادند. هزینه ارز درمانی 4200 تومان هست ولی 30 درصد مبلغ اضافه دریافت می‌کنند. و گفتند با فاکتور نهایی که از بیمارستان می‌گیرید و در کنسولگری ایران مهر می‌خوره این 30 درصد اضافه رو بهمون پس میدن.

این مطالب را در وبلاگ شفامد از دست ندهید:

💠 تازه‌ترین اطلاعات درباره دریافت ارز درمانی [شهریور 1401]

💠 هزینه‌های درمان در ترکیه

سفر درمانی به ترکیه با شفامد ShefaMed
شفامد در تمام مراحل سفر درمانی به ترکیه شما را همراهی می‌کند.

سفر به استانبول

با هماهنگی شفامد وقت ملاقات از بیمارستان در ترکیه گرفته شد و من بدون اینکه به بچه‌ها چیزی بگم به همراه همسرم به ترکیه رفتیم. به محض اینکه از هواپیما پیاده شدیم و وارد سالن فرودگاه ترکیه شدیم راننده‌ای که بیمارستان فرستاده بود را دیدیم و سوار ماشین شدیم و مستقیم ما رو به هتل رسوند. آقایی که تو شفامد بود گفته بود که این خدمات هیچ هزینه‌ای ندارد. ما هم با خیال راحت به هتل رفتیم.

قرار شد صبح روز بعد ساعت 6 راننده ما را از هتل به بیمارستان ببرد. بعد از استراحت، صبح روز بعد راننده سر ساعت جلوی هتل منتظر ما بود و ما رو به بیمارستان برد. در بیمارستان یک خانم ایرانی از ما استقبال کرد. ایشون کارمند و مترجم بیمارستان و مسئول بیماران ایرانی بود. ایشون ما رو راهنمایی کردند. در زمان ملاقات با دکتر هم کار ترجمه رو انجام داد و جلسه اول گامانایف انجام شد. بعد دوباره راننده ما رو به سمت هتل برد و بعد از استارحت و صرف ناهار تصمیم گرفتیم دوری در شهر استانبول بزنیم.

قرار بود سه جلسه گامانایف انجام بشه. جلسه دوم و سوم هم به همون ترتیب انجام شد. تمام مبلغ درمان رو همونجا به پذیرش بیمارستان پرداخت کردیم و هیچ هزینه‌ی اضافی از ما نگرفتند. هر چیزی که نگرانش بودیم رو با هماهنگی که شفامد انجام داده بود از بین رفت. بدون اینکه آدرس بلد باشیم و بدون اینکه زبان ترکی استانبولی بدونیم، رفتیم و درمان تومور مغزی من به راحتی انجام شد.

سفر درمانی به خارج با شفامد
پس از درمان در ترکیه و بازگشت به وطن شفامد روند بهبودی شما را پیگیری می‌کند

بازگشت به ایران

بعد از اتمام درمان فاکتور نهایی رو از بیمارستان گرفتیم و رییس بیمارستان فاکتور رو مهر زد. روز بعدش سری به کنسولگری ایران زدیم و فاکتور رو اونجا تایید کردند. عصر اون روز بلیت برگشت داشتیم. به هتل رفتیم و وسایلمون رو جمع کردیم تا اینکه چند ساعت قبل از پرواز راننده دوباره دنبالمون اومد و ما رو به فرودگاه رسوند.

برگشتیم به ایران و روز بعدش با فاکتور نهایی مهر شده به بانک رفتم و با ارائه مدارک 30% اضافه مبلغ رو پس گرفتم. دکتر ترکیه گفته بود هر شش ماه یه عکس ام آر آی بگیرم و برای کنترل دوره‌ای براشون ارسال کنم. این کار رو هم قرار شده از طریق شفامد کاملاً رایگان انجام بدم.

اگر درباره سفر درمانی به ترکیه، امکانات بیمارستان‌های طرف قرارداد و فرایند کاری شفامد پرسشی دارید از ما بپرسید!

این مطالب را از دست ندهید

×

گفتگوی آنلاین با شفامد

× با شفامد در واتساپ گفتگو کنید!